Δευτέρα, 5 Σεπτεμβρίου 2011


Πίνετε ΝΕΡΟ Και Βελτιώστε Την Απόδοση ΣαςPDFΕκτύπωσηE-mail
 
Ο ευκολότερος τρόπος να βελτιώσετε την απόδοση σας στα μαχητικά αθλήματα.
 alt
Θα θέλατε να ξέρετε τον πιο γρήγορο τρόπο να επιταχύνετε άμεσα την πρόοδο σας στα μαχητικά αθλήματα;
Όχι δεν αναφέρομε σε κάποιο μαγικό χάπι ή συμπλήρωμα διατροφής ή ανόητο μηχάνημα που φέρνει «μαγικά» αποτελέσματα. Αναφέρομε σε κάτι προφανές και εύκολο, το οποίο δουλεύει πολύ αποτελεσματικά αλλά οι περισσότεροι παραβλέπουν:


Πίνετε περισσότερο νερό.
Ίσως το έχετε ξανακούσει, αλλά έχετε ποτέ αναλογιστεί πόσο σημαντικό είναι να πίνετε περισσότερο νερό ιδίως όταν ασχολείστε με τα μαχητικά αθλήματα και τις πολεμικές τέχνες;
Η εμπειρία μας έχει δείξει ότι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αθλητές των μαχητικών αθλημάτων είναι ότι είναι αφυδατωμένοι.
Πάνω από το 80% των αθλητών πίνουν λιγότερο νερό από αυτό που το σώμα τους χρειάζεται με αποτέλεσμα να μην έχουν την ιδανική απόδοση.
Ο όρος αφυδάτωση, στο μυαλό των περισσοτέρων ανθρώπων, έχει ταυτιστεί με την σοβαρή έλλειψη νερού στην οποία μπορεί να βρεθεί το σώμα σε φυσικές συνθήκες μεγάλης ζέστης και σωματικής καταπόνησης.
Δεν είναι όμως μόνο αυτή η περίπτωση κατά την οποία το σώμα μπορεί να αφυδατωθεί.
Είναι γνωστό ότι το σώμα μας αποτελείτε κυρίως από νερό. Κάθε φορά που κάνουμε προπόνηση βάζουμε το σώμα μας σε σοβαρή καταπόνηση και χάνουμε πολύ μεγάλες ποσότητες νερού από το σώμα λόγω του ιδρώτα.
Τα μαχητικά αθλήματα είναι πολύ απαιτητικά όσο αφορά την σωματική καταπόνηση του αθλητή. 
Οι περισσότεροι ασκούμενοι στο τέλος του μαθήματος τους, έχοντας χύσει τόνους ιδρώτα, αισθάνονται έντονη δίψα και πίνουν μαζεμένη μεγάλη ποσότητα νερού. Το νερό αυτό όμως δεν προλαβαίνει να απορροφηθεί από τους ιστούς. Σβήνει προσωρινά την δίψα αλλά το περισσότερο αποβάλετε από τα ούρα. Το σώμα λοιπόν παραμένει σε κατάσταση αφυδάτωσης.
Η κατάσταση αυτή συντηρείτε για πολύ καιρό από πολλούς ασκούμενους με αποτέλεσμα να έχουν μόνιμα μειωμένη απόδοση.
Ας δούμε όμως, γιατί το νερό είναι παρά πολύ σημαντικό για τον αθλητή:
1) Το νερό αυξάνει την δύναμη και την απόδοση κατά την προπόνηση.
Έρευνες έχουν δείξει ότι αν είστε έστω και λίγο αφυδατωμένοι τότε η δύναμη και η γενικότερη απόδοση σας όταν γυμνάζεστε μειώνετε δραματικά. Ακόμα και 3 με 4% μείωση στα επίπεδα νερού στο σώμα σας μπορεί να επιφέρει 10 – 20% μείωση σε μυικές συσπάσεις και άρα σε δύναμη. 
Όταν αναφερόμαστε σε προπόνηση με αντίσταση (βάρη, πάλη κτλ.)και έντονη αερόβια ή αναερόβια άσκηση (sparring κτλ.) όπως αυτή που κάνουμε όταν προπονούμαστε στα μαχητικά αθλήματα, τότε τα επίπεδα δύναμης μας παίζουν τον μεγαλύτερο ρόλο και είναι πάρα πολύ σημαντικό να είναι σε υψηλό επίπεδο.
2) Το νερό μας βοηθά να αποφύγουμε τους τραυματισμούς.
Έντονη άσκηση για μεγάλο χρονικό διάστημα, επιφέρει καταπόνηση στις κλειδώσεις μας. Το νερό σας βοηθά να αντιμετωπίσετε αυτές τις καταπονήσεις με το να λιπαίνει τις κλειδώσεις και να δημιουργεί ένα προστατευτικό «μαξιλάρι» γύρω τους προστατεύοντας τες.
3) Το νερό βελτιώνει την πέψη.
Τα μεγάλα μακρο-μόρια της τροφής όπως οι πρωτεΐνες, οι υδατάνθρακες και τα λίπη, χρειάζεται να διαλυθούν στο νερό για να διασπαστούν στα επί μέρους συστατικά τους.
Για να εξασφαλίσουμε το γεγονός ότι το σώμα απορροφά όλα τα θρεπτικά συστατικά από την τροφή, πρέπει να εξασφαλίσετε ότι πίνετε αρκετό νερό.
4) Το νερό αυξάνει άμεσα την αντοχή σας.
Μια από τις βασικές δουλειές του συκωτιού είναι να μεταβολίζει το λίπος και άρα να δίνει ενέργεια στον οργανισμό. Ενέργεια που είναι απαραίτητη για την εξαντλητική προπόνηση. Μια άλλη επίσης σημαντική δουλειά που κάνει το συκώτι μας είναι να βοηθά τα νεφρά να αποβάλουν τα άχρηστα συστατικά μέσω των ούρων. Όταν δεν πίνετε αρκετό νερό αυτά τα απόβλητα, θα αρχίσουν να συσσωρεύονται στο σώμα και θα εξαναγκάσουν το συκώτι και τα νεφρά να δουλέψουν πολύ πιο εντατικά για να τα αποβάλουν.
Αυτό σημαίνει ότι το συκώτι επιβαρύνεται και αναγκάζεται να «επικεντρωθεί» στην αποβολή των άχρηστων συστατικών από το σώμα, βάζοντας την διαδικασία μεταβολισμού του λίπους και άρα παραγωγής ενέργειας, σε δεύτερη μοίρα. Αποτέλεσμα;
Η αντοχή μειώνεται.
5) Η αύξηση της κατανάλωσης νερού μειώνει την κατακράτηση υγρών
Όταν δεν πίνετε αρκετό νερό το σώμα σας αναγκάζεται να κατακρατήσει την ποσότητα που πίνετε. Είναι φυσική αντίδραση επιβίωσης του σώματος. Ένα μέτρο που παίρνει το σώμα για να ανταπεξέλθει όταν θα βρεθεί σε κατάσταση έλλειψης νερού.
Το νερο αυτό αποθηκεύεται πάντα. Στην κοιλιά, στο πρόσωπο, στα πόδια, κτλ. με αποτέλεσμα να φαίνεστε «φουσκωμένοι» αλλά επίσης να είστε και βαρύτεροι.
Μπορείτε στην κυριολεξία να βελτιώσετε την απόδοση σας και να αισθανθείτε πιο ανάλαφροι κατά την άσκηση, απλώς και μόνο αν αποτρέψετε αυτήν την κατακράτηση υγρών που είναι αποτέλεσμα του ότι δεν πίνετε αρκετό νερό.
Έως τώρα αναλύσαμε την ανάγκη να κρατάτε το σώμα σας ενυδατωμένο.
Όμως πόσο νερό πρέπει να πίνετε;
Ένας γενικός κανόνας που μπορείτε να ακολουθήσετε είναι ο εξής:
Πάρετε το βάρος σας και πολλαπλασιάστε το με το 20. Το αποτέλεσμα που θα βρείτε αντιπροσωπεύει τα γραμμάρια νερού που πρέπει να πίνετε την ημέρα. Έτσι αν είστε 80 κιλά θα πρέπει να πίνετε πάνω από 1,5 λίτρο την ημέρα. Ίσως η ποσότητα αυτή φαίνεται μεγάλη, όμως δεν είναι. Σύντομα θα σας γίνει συνήθεια να πίνετε το νερό που χρειάζεστε. Στην αρχή θα νιώθετε την ανάγκη να πάτε τουαλέτα σχετικά συχνά.
Αυτό συμβαίνει γιατί το σώμα σας προσπαθεί να αποβάλει τα άχρηστα υγρά που έχει αποθηκεύσει. Σύντομα θα επανέλθετε σε κανονική κατάσταση.
Φροντίστε να πίνετε την πιο πάνω ποσότητα νερού σταδιακά κατά την διάρκεια της ημέρας για να μπορεί το σώμα σας να την απορροφήσει.
Θυμηθείτε, αν νιώθετε δίψα τότε είστε ήδη αφυδατωμένος. Δεν πρέπει ποτέ να μετράτε το πόσο νερό χρειάζεστε με την τάση για δίψα που έχετε.
Αν πίνετε κατά την διάρκεια της ημέρας το νερό που πρέπει δεν θα νιώσετε ποτέ δίψα και θα δείτε την απόδοση σας να βελτιώνετε.
 
http://www.crossgym.gr/el/nutrition/390-the-easiest-way-to-increase-your-perfrormance-in-combat-sports
\

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου