Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2010

ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟΣ

ΕΡΓΟΜΕΤΡΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟΣ
Τελικά πώς πρέπει να γυμνάζομαι και τι πρέπει να τρώω


Ο άνθρωπος είναι μια πολύπλοκη μηχανή και για αυτό το λόγο είναι πολύ δύσκολο να φτιάξουμε κανόνες για τη λειτουργία του. Σίγουρα έχει τύχει και σε σας να ακολουθήσετε μια δίαιτα που σας έδωσε ένας φίλος και ενώ εκείνος έγινε «στυλάκι» σε λίγες μόνο μέρες εσείς να μην μπορείτε να αποβάλλετε από πάνω σας ούτε ένα γραμμάριο. Έτσι γίνεται και με την άσκηση. Ο κάθε άνθρωπος πρέπει να ασκείται σε διαφορετική ένταση και με διαφορετική μεθοδολογία είτε για να κάψει λίπος είτε για να βάλει τις βάσεις ώστε να αποκτήσει την μέγιστη σωματική απόδοση στο χρόνο που έχει να διαθέσει.
Η μέγιστη σωματική απόδοση εξαρτάται από την φυσική του κατάσταση, τις διατροφικές του συνήθειες, την ικανότητα που έχει ο οργανισμός του να μεταβολίζει το λίπος, ο τρόπος που χρησιμοποιεί τους ενεργειακούς του μηχανισμούς και τόσες άλλες παραμέτρους.

Για να προσδιοριστεί με ακρίβεια η ένταση της άσκησης θα πρέπει να υποβληθεί σε έναν εργομετρικό έλεγχο μεταβολισμού. Ο έλεγχος αυτός γίνεται με ειδικό μηχάνημα ανάλυσης αναπνευστικών αεριών πάνω σε διάδρομο ή ποδήλατο, κατά την διάρκεια του οποίου ελέγχονται οι καρδιοαναπνευστικές λειτουργίες του εξεταζομένου. Βάσει της ανάλυσης των αποτελεσμάτων του εργομετρικού τεστ μεταβολισμού μπορεί να προσδιοριστεί το κατάλληλο πρόγραμμα είτε για κάψιμο λίπους και βελτίωση της γενικής σωματικής αντοχής είτε στην μεγιστοποίηση της εξατομικευμένης αθλητικής απόδοσης.

Οι παράμετροι που προσδιορίζονται είναι οι κάτωθι:

  • H μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου (αερόβια ικανότητα)
  • Tο αναερόβιο αναπνευστικό και γαλακτικό κατώφλι
  • H ενεργειακή δαπάνη της άσκησης σε διαφορετικές εντάσεις
  • H ποσοστιαία συμμετοχή των ενεργειακών υποστρωμάτων (λίπη – υδατάνθρακες) σε διαφορετικές εντάσεις άσκησης
  • H δρομική οικονομία, δηλ. η ενεργειακή δαπάνη σε άσκηση συγκεκριμένης έντασης
  • Οι προσαρμογές του καρδιαναπνευστικού συστήματος (καρδιακή συχνότητα, πνευμονικός αερισμός, αναπνευστική συχνότητα κ.α.) μετά από την εφαρμογή διαφόρων προπονητικών προγραμμάτων
  • Η ποσοστιαία συμμετοχή του αερόβιου και αναερόβιου μεταβολισμού κατά την άσκηση υψηλής έντασης
  • Η αναερόβια ισχύς
  • Η αναερόβια ικανότητα
  • Προσδιορισμός προπονητικών ζωνών με λήψη αίματος μετά από προπόνηση
  • Προσδιορισμός Μ.Κ.Σ
  • Tο αναερόβιο γαλακτικό κατώφλι
  • Προσδιορισμός Κ.Σ στο κατώφλι
  • Προσδιορισμός ταχύτητας στο κατώφλι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου