Τρίτη, 20 Σεπτεμβρίου 2011

Διατροφικά μυστικά για το Προεμμηνορρυσιακό συνδρόμο
Αρθρογράφος:Βασιλική Κούργια Διατροφολόγος –Διαιτολόγος
Μετά το 1ο δεκαπενθήμερο της έμμηνο ρύσης ένα μεγάλο ποσοστό γυναικών (περίπου 80% ) ηλικίας από 30 έως 49, περιγράφουν έντονες ψυχικές και σωματικές ενοχλήσεις που σχετίζονται με το προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο (PMS).
Ο Κοιλιακός πόνος, το πρήξιμο στα πόδια, o πονοκέφαλος, η αύξηση του βάρους, ο έντονος πόνος στο στήθος, η συναισθηματική ανησυχία, η κατάθλιψη, η μειωμένη λίμπιντο είναι μερικά από τα συμπτώματα που οφείλονται στην ύπαρξη του.
Παρά τις ερευνητικές προσπάθειες τα ακριβές αίτια παραμένουν ακόμα ανεξιχνίαστα. Πιθανά αίτια που περιγράφονται στην βιβλιογραφία είναι η αυξημένη παραγωγή προσταγλανδινών, οι μεταβολές των οιστρογόνων, της προγεστερόνης και η παραγωγή της σεροτονίνης (νευροδιαβιβαστής που σχετίζεται με την διάθεση και την όρεξη).
Το βασικό ερώτημα που μας αφορά είναι αν τελικά μπορούμε μέσα από ένα πρόγραμμα διατροφής να μειώσουμε κάποια από τα παραπάνω συμπτώματα. Η απάντηση έρχεται όταν ακολουθήσουμε τις παρακάτω συμβουλές.

H διατροφική προσέγγιση
  • Εντάξτε στη διατροφή σας σε ημερήσια βάση βιταμίνη D και ασβέστιο. Αμερικάνικο επιστημονικό περιοδικό το 2010 υποστήριξε ότι μια διατροφή πλούσια στα παραπάνω μικροθρεπτικά στοιχεία μπορούν να επηρεάσουν θετικά την συναισθηματική συμπεριφορά του ατόμου με PMS .
    • Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο είναι η παρμεζάνα, το κατσικίσιο τυρί, η μοτσαρέλα, το γάλα, το γιαούρτι, ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες, τα φασόλια, το πράσο, το λάχανο , τα αμύγδαλά και τα ξερά σύκα.
    • Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη D είναι τα λιπαρά ψάρια, το αυγό, το συκώτι και το μουρουνέλαιο.
  • Χρησιμοποιήστε τροφές που εμπεριέχουν βιταμίνη Β6, επιστημονικές μελέτες φαίνεται να υποστηρίζουν ότι η ημερήσια κατανάλωση της μειώνει τα συμπτώματα του PMS.
    • Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β6 είναι τα σιτηρά, η μπανάνα, η γαλοπούλα, το κοτόπουλο, το ψάρι και η πατάτα.
  • Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε λιπαρά οξέα και βιταμίνη Ε.
    • Τροφές πλούσιες σε απαραίτητα λιπαρά οξέα είναι η τσιπούρα, το σκουμπρί, ο σολομός, οι ξηροί καρποί και τα έλαια.
    • Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε είναι το ελαιόλαδο, το φυστικοβούτηρο, τα αμύγδαλά και το σπανάκι.
  • Επιλέξετε τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, μειώνει τα συμπτώματα της κατακράτησης υγρών, έχει αγχολυτική και αντιφλεγμονώδη δράση.
    • Τροφές πλούσιες σε μαγνησίου αποτελούν τα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά (όπως το σπανάκι), οι μπανάνες, τα αμύγδαλα, τα καρύδια, τα όσπρια, η σόγια, οι πατάτες καθώς επίσης τα μη επεξεργασμένα δημητριακά.
  • Ενυδατώστε ενισχύοντας την ομαλή λειτουργία του μεταβολισμού σας με νερό, χαμομήλλή και φρέσκους χυμούς από φρούτα – λαχανικά.
  • Αποφύγετε ή περιορίστε την κατανάλωση των επεξεργασμένων υδατανθράκων, τη ζάχαρη , το αλκοόλ, την καφεΐνη και το αλάτι
  • Αποφύγετε τιε υποθερμιδικές – μονοφαγικές δίαιτες, είναι φτωχές σε θρεπτικά στοιχεία τα οποία ενισχύουν την υγεία που συνδέεται άμεσα με την ομορφιά της γυναικείας φύσης.

Μη ξαχνάτε
Η διάγνωση και η πρόληψη είναι προσωπική υπόθεση και καλό θα ήταν να πραγματοποιείται από γυναικολόγο ή από ειδικευόμενο φορέα.

http://diatrofi.gr/index.php?module=articles&position=center&ArticleId=3518&CategoryId=141

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου