Κυριακή, 29 Μαΐου 2011

Διατροφή: Μάθε πού κρύβεται ο πιο ύπουλος εχθρός


sugarΤο ήξερες ότι κάθε μέρα παίρνεις σχεδόν 20 κουταλάκια ζάχαρη; Η είδηση αυτή προέκυψε από αμερικανική έρευνα σε μέσους πολίτες στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Αποτέλεσμα είναι καθημερινά να παίρνεις πάνω από 300 θερμίδες, που είναι στην πλειονότητά τους, άχρηστες και αργότερα να συσσωρεύεις βάρος, χωρίς να καταλαβαίνεις το πώς και το γιατί.

Η απάντηση βρίσκεται στη ζάχαρη και ειδικότερα στις τροφές, πίσω από τις οποίες, κρύβεται και κάνει τη ζημιά της. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, τείνει να αποκηρύξει τροφές πλούσιες σε λίπος. Οι εταιρίες τροφίμων, λοιπόν, θέλοντας να μην χάσουν την πελατεία τους, φόρτωσαν τα προϊόντα τους με ζάχαρη για να τα κάνουν πιο ελκυστικά. Αποτέλεσμα, να γεμίζεις με περιττή ζάχαρη τον οργανισμό σου και το χειρότερο, να εθίζεσαι σε τροφές που δεν σου προσφέρουν απολύτως τίποτα.

Τώρα πια μπορούμε με καμάρι να υπερηφανευτούμε ότι φτιάχνουμε την επόμενη γενιά εθισμένων ανθρώπων στη ζάχαρη. Η παχυσαρκία στα παιδιά, που στη χώρα μας κάνει θραύση, είναι η πλέον τρανή απόδειξη.


Τρόφιμα γεμάτα κρυφή ζάχαρη
Σε πρώτη φάση, λοιπόν, καλό είναι να γνωρίζεις ποιες είναι οι τροφές εκείνες που είναι "ύποπτες" διότι σε μπορεί να σε γεμίζουν ζάχαρη, κυριολεκτικά από την… πίσω πόρτα. Μόνο έτσι θα μπορέσεις είτε να τις περιορίσεις, είτε να τις αλλάξεις τελείως και να απελευθερωθείς από αυτά τα τόσο γλυκά δεσμά. Μπορεί ανάμεσα στις παρακάτω να μην ανήκουν όλες όσες βρίσκεις στο εμπόριο, αλλά καλά θα κάνεις να διαβάζεις πάντα τα συστατικά τους προτού τις βγάλεις από το ράφι του σούπερμάρκετ:

• Γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά και γεύσεις φρούτων. Ένα κεσεδάκι υπολογίστηκε ότι έχει μέχρι και 7 κουταλάκια ζάχαρη.
• Κονσέρβες
• Προμαγειρεμένα φαγητά
• Αναψυκτικά
• Κάποιοι ντοματοχυμοί
• Κέτσαπ
• Κομπόστες
• Χυμοί
• Σιρόπι
• Επεξεργασμένα δημητριακά

Light κίνδυνοιΗ ιστορία με τις light τροφές, κρύβει αρκετές φορές, γλυκές παγίδες. Η αρχική εντύπωση που σου δίνουν τα light προϊόντα είναι ότι με λίγες θερμίδες ικανοποιούν την ανάγκη για κάτι γλυκό. Σε δεύτερο επίπεδο όμως αυξάνουν το βάρος. Αυτό επιτυγχάνεται πρώτον γιατί δημιουργούν την επιθυμία για όλο και περισσότερη ποσότητα και δεύτερον γιατί συνδράμουν στην υπερβολική παραγωγή ινσουλίνης από τον οργανισμό και αυτό επηρεάζει αρνητικά το μεταβολισμό.

Ετικέτες: Τι κρύβεται πίσω από τις λέξειςΗ ανταλλαγή λίπους με ζάχαρη, γίνεται εμφανής στα συστατικά που αναγράφονται στις ετικέτες των προϊόντων. Να θυμάσαι ότι το συστατικό που περιέχεται σε μεγαλύτερη ποσότητα, αναγράφεται πρώτο. Η ζάχαρη μπορεί να αναφέρεται με άλλο όνομα για να σε μπερδέψει. Επίσης, μπορεί να εμπεριέχεται άλλη γλυκαντική ουσία, όπως ας πούμε ασπαρτάμη. Προσοχή στις καταλήξεις –ose αν είναι αγγλικές οι λέξεις και –όζη αν είναι ελληνικές (sucrose, σουκρόζη, glucose, γλυκόζη, fructose, φρουκτόζη).

Να δίνεις ιδιαίτερη προσοχή, αν στην ετικέτα αναγράφεται η ένδειξη «χωρίς πρόσθετη ζάχαρη». Μπορεί να σου λέει τη μισή αλήθεια: Πράγματι δεν προστέθηκε ζάχαρη κατά την επεξεργασία του προϊόντος. Η ίδια η τροφή, όμως, εμπεριέχει ζάχαρη από μόνη της κι αυτή δεν αναγράφεται, σωστά;

Γλυκές αντιπροτάσειςΘα ήταν άδικο, όμως, να αποφασίσεις να περιορίσεις ή να κόψεις τελείως όλα εκείνα τα προϊόντα που εμπεριέχουν κρυφή ζάχαρη και να μην τα αντικαταστήσεις με άλλα, πιο υγιεινά και θρεπτικά. Έχουμε και λέμε λοιπόν:

• Για πρωινό στα δημητριακά, μπορείς να κόβεις κομμάτια φρέσκων φρούτων, αντί ζάχαρης.
• Το ίδιο μπορείς να κάνεις και στο γιαούρτι και θα διαπιστώσεις ότι γίνεται πιο γευστικό και πιο απολαυστικό
• Αντί για αναψυκτικά και χυμούς, μπορείς να πίνεις φυσικούς χυμούς. Η διαφορά στην ποιότητα είναι εμφανής από την πρώτη γουλιά.
• Ακόμα και τα μη επεξεργασμένα τρόφιμα, πρέπει να τα επιλέγεις μόνο στις ποσότητες που χρειάζεται ο οργανισμός. Η υπερβολή δημιουργεί και περιττά κιλά...




Διαβάστε περισσότερα: Η κρυμμένη ζάχαρη στα τρόφιμα http://www.menslounge.gr/ygeia__fitness/ygeia_diatrofi/diatrofi_ma8e_pou_krubetai_o_pio_upoulos_ex8ros.html#ixzz1Nk0szSr8

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου